Dec 27, 2013

saje-saje..

Tak ada apa pun nak cerite.. Just..

emm.. mak ayah kita makin hari akan makin lanjut usia nya.. dan bagi aku, aku tak kisah pun mak ayah aku tak wish birthday sebab pada fikiran aku, ingatan manusia akan semakin lemah bila dimamah usia.. kalau ada orang ingatkan mereka, surely mereka akan wish juga kan.. dan mungkin juga mak ayah aku nak suruh anak-anak nya berfikir, setiap kali tiba ulang tahun, muhasabah diri lah hadiah terbaik buat diri.. yela semakin usia kita meningkat semakin dekat dengan kematian kan..

so, mak ayah aku banyak bagi didikan dalam diam kepada anak-anak.. kadang-kadang diam mak ayah kita ni banyak didik anak-anak berfikir sendiri untuk jadi manusia yang lebih matang dan kuat untuk hadapi hidup yang mencabar tanpa bergantung kat orang lain..

moral of the story.. walaupun mak ayah tak wish birthday kat kita, mungkin sebab mereka tak ingat (sebab siblings aku ramai hahah).. jangan pula kita yang muda belia ni tak ingat birthday mak ayah dan tak wish kat mereka.. tak baik macam tu.. actually bila kita buat mak ayah kita happy, tu la benda yang paling happy kan.. seriously tak tipu.. haha..

ni masa celebrate mak ayah ambe ritu.. huhu..


ntah ape bebel.. haha layan je la.. yang penting jangan nakal-nakal ea.. jadi anak baik..

0 comments:

Post a Comment

© 2011 :: Monolog Sang Hamba ::, AllRightsReserved.