Jul 7, 2013

Loading..



Berbaki beberapa hari lagi nak masuk bulan Ramadhan yang penuh keberkatan dan kemuliaan.. Walaupun kita dah berada di penghujung bulan Sya'ban, masih belum terlambat untuk kita persiapkan diri untuk hadapi Ramadhan dengan baik.. Sama-sama kita koreksi diri sama ada nak biar Ramadhan kali ni berlalu tanpa ada apa-apa perubahan pada diri atau sebaliknya..

InsyaAllah, seandainya Allah masih bagi kita peluang untuk menyambut Ramadhan lagi, tu tandanya Allah sangat sayangkan kita.. Dia masih bagi kita peluang nak merebut pahala yang berganda dan berkejar-kejar membuat kebaikan..

Peluang untuk bernafas pada esok hari pun dah cukup nak tunjuk Allah sayangkan kita dan Dia masih bagi kita peluang untuk perbetulkan apa yang tak patut kita buat pada hari ni.. ini kan pula Ramadhan nanti, yang banyak Allah sediakan dalamnya dengan tarbiyah rohani untuk kita perbetulkan kesilapan lalu dan meneguhkan iman kita supaya jiwa kita ni kuat nak hadapi hari-hari seterusnya yang penuh dengan fitnah(ujian)..

Moga Ramadhan kali ini jadi lebih bermakna dari yang lepas.. Siapa tahu mungkin ini Ramadhan terakhir kita.. Jangan sia-siakan..

0 comments:

Post a Comment

© 2011 :: Monolog Sang Hamba ::, AllRightsReserved.