May 12, 2013

Love u mum..(^_^)

Bermula dari hari kita dilahirkan, setiap hari adalah hari ibu.. Detik-detik selepas itu adalah selayaknya setiap penghargaan kita berikan buat ibu kita..


Hanya Allah yang dapat membalas jasa insan yang bernama ibu.. Dia yang mengandungkan kita 9 bulan.. Diusung kita ke sana ke mari tanpa mengendahkan keperitan yang dialami.. Dia yang berjaga malam menjaga kita.. Berapa banyak air mata yang mengalir di pipi mulus ibu kerana kerenah kita.. Kerunsingan yang ibu alami kerana bimbang memikirkan tentang kita.. Setiap makan, minum dan keperluan kita, ibu sediakan tanpa ada keluhan.. Adakah kita nilai dan hargai seluruh kasih sayang yang insan ini berikan?? Adakah benar lafaz cinta dan kasih buat ibu dari bibir dan hati kita atau ianya hanya palsu semata??

Buat bunda yang amat anakanda sayangi dan cintai..
 Tiada apa yang dapat anakanda hadiahkan buat bunda tersayang.. Hanya titipan doa semoga sisa-sisa hidup yang berbaki ini Allah beri peluang buat diri untuk membahagiakan bunda dan menjadi anak yang soleh dan solehah..

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah. 
(Surah Al-Ahqaf, ayat 15)
   

0 comments:

Post a Comment

© 2011 :: Monolog Sang Hamba ::, AllRightsReserved.