Nov 23, 2014

masih ada kesempatan..

Malam tadi aku mimpi.. ngeri.. agak ngeri.. macam nak kiamat rasanya tapi belum.. tapi ngeri.. tak tahu nak describe.. sangat mengerikan..

Nak dijadikan cerite, hari ni macam-macam tak kena kat aku dari pagi lagi.. satu-satu benda tak kena.. aku pun turut confuse.. dalam kelas pun pikiran aku jauh merantau memikirkan apa lah kena dgn aku hari ni.. nak katanya hari ni aku tersangat entah.. aku pun tak tahu..

Balik kelas pula, aku biasanya terus balik rumah.. dan hari ni aku tak tahu nak ke mana.. padahal sepatutnya aku terus balik rumah.. aku pun tak tahu kenapa aku tersangatlah tak fokus.. last sekali aku pun jalan dan terus jalan.. sampai kat masjid.. aku pun masuk, duduk, terus termenung.. pastu baru aku terpikir patutnya aku nak solat kejap.. tapi aku pun terus duduk je..  sampai lepas asar aku duduk kat masjid tu.. 

Aku pun tak tahu nak cakap.. segala benda aku tak boleh nak fokus.. sampai aku rase kalau ada orang baca apa aku tulis ni pun tak tahu apa yang aku nak cerite.. hahahha

Pastu lepas maghrib tadi aku ngaji macam biasa.. baru start ngaji dah kena "dusshh".. haaa, kan dah kena.. 



Aku tersangat sebak.. keje aku memang sebak je.. tak sebak bukan aku nama nya.. T_T

"Dia" tegur aku lagi.. macam biase, aku ditegur lagi dan terus ditegur.. alhamdulillah masih ditegur untuk aku kembali ingat kat "Dia".. mungkin kadang-kadang aku terlupa kat "Dia".. astaghfirullah.. huhuhuhu

Mimpi semalam mungkin mainan tidur.. mungkin juga 'hint'.. ape pun alhamdulillah, sampai saat ni aku dan kamu masih berkesempatan untuk bertaubat kepada "Dia".. moga kita tak termasuk mereka yang mengabaikan kesempatan yang "Dia" beri..

** ** **
** ** **

Main point yang aku dapat dari ayat :

1- Bertaqwa (sentiasa perbaharui taubat kita dan tetap dalam ketaqwaan padaNya.. mohon Allah tetapkan hati-hati kita dalam ketaqwaan dan keimanan padaNya.. )

2- Beriman dgn Hari Kiamat (hari yang tersangat dahsyat.. azab-azab dariNya juga sangat dahsyat dan mengerikan.. mohon Allah lindungi kita dari azab-azabNya.. ) 

3- Syaitan musuh tetap anak-anak Adam (tetapkan hati dan iman kita supaya berwaspada dengan helah dan tipu daya syaitan.. mohon diberi kekuatan dan perlindungan dariNya untuk melawan godaan syaitan yang sentiasa ingin menyesatkan kita.. )

** ** **
** ** **

Bertabahlah hati untuk sedetik waktu saja lagi..
Kita akan dipertemukan kembali denganNya..

Semoga pengakhiran hidup kita diredhai dan diberkati di sisiNya..

0 comments:

Post a Comment

© 2011 :: Monolog Sang Hamba ::, AllRightsReserved.