Feb 16, 2012

saiyied al-ayyam...

alhamdulillah.. kerana kita masih dibangkitkan lagi di pagi jumaat yang penuh barakah ni.. dengan peluang dan kesempatan yang Allah bagi kepada setiap hamba Nya, bukan hanya untk disia-siakan bahkan hanya untuk menjadikan kita antara yang paling dikasihi dan bertaqwa disisi Nya.. insyallah..

setiap hari yang kita lalui seharusnya ada tambah nilai amalan daripada hari2 yang sebelumnya.. setiap detik juga pasti mempunyai pengajaran dan hikmahnya.. kalau kita ni masih nak mengekalkan tradisi dunia yang hanya melalui detik waktu tanpa ada sebarang tindakan yang akan menambah baik lagi diri kita, so kita bukan lah orang yang betul2 hebat.. diri kita still orang yang sama.. mungkin kita rasa kita bermanfaat untuk diri kita.. tapi fikirkan kembali hidupnya kita di muka bumi ini adalah sebagai seorang khalifah.. bukan saja khalifah kepada diri sendiri hatta kepada orang lain..

bersempena dengan saiyied al-ayyam.. sama2 kita menyingkap sejarah2 zaman terdahulu yang boleh kita ambil iktibar daripada nya.. insyallah..

~salam jumaat~

0 comments:

Post a Comment

© 2011 :: Monolog Sang Hamba ::, AllRightsReserved.